Migrena este o durere de cap care vine insotita de dureri puternice si de senzatie de durere pulsatorie, localizata doar pe o parte a capului. Simptomatologia asociata include stare de rau, de greata, varsaturi, sensibilitate mare la lumina si la sunete. Migrenele pot sa dureze cateva ore sau cateva zile, sa apara si sa dispara durerea. Durerile devin atat de puternice incat pot afecta desfasurarea activitatilor normale din fiecare zi. Din fericire, o dieta special gandita pentru migrene si prevenirea lor te-ar putea ajuta sa ai o viata exact ca inainte si sa nu dai atat de mare importanta migrenei care tot revine cand te astepti mai putin.

Stii ca vei avea o migrena cand ai probleme cu vederea dintr-odata, cand ai flash-uri sau senzatie de mancarime doar pe o parte a fetei. Migrenele apar datorita stresului prea mare, problemelor cu somnul, odihna insuficienta poate cauza migrene destul de dese si de severe. Schimbarile vremii, variatiile de temperatura, dieta, anumite tipuri de condimente, iata alte exemple de cazze posibile ale migrenelor.

Spre deosebire de o durere de cap normala, migrena are lagaturi mai stranse cu activitatea cerebrala si cu simturile, tactil, vizual, olfactiv, simturi care sunt „alterate” in timpul migrenelor. Cea mai simpla modalitate de a evita sa ai migrene este schimbarea in dieta.

Suntem ceea ce mancam, spunea o vorba veche. Si asa si este. Absolut tot ce mancam si ce bem afecteaza functionarea noastra si chimia organismului uman. O dieta echilibrata, care include doar anumite ingrediente si alimente poate sa fie cel mai bun tratament pentru migrenele atat de neplacute. Ce putem manca atunci cand ne confruntam destul de des cu migrenele?

Ce poti manca atunci cand ai migrene care revin periodic?

  • Mancare si alimente proaspete-fara alimente procesate, fara multe grasimi si cat mai multe legume, fructe neprocesate, proaspete, carne slaba. O dieta bazata pe ingrediente proaspete si de calitate te va ajuta enorm in lupta cu migrenele;
  • Alimente si ingrediente bogate in acizi grasi Omega-3-orice alimente care previn inflamatiile in corp pot sa tina departe migrenele. Poti sa iei acesti acizi din somon, ulei de masline, seminte de in, nuci;
  • Avocado-combate cu succes migrenele, are antioxidanti din belsug, luteina, zeaxantina. Plus ca are un gust foarte bun, se poate folosi in orice preparat sau se poate manca asa cum este, crud;
  • Smochine-au mult potasiu, reduc inflamatiile si te ajuta chiar si atunci cand ai deja migrene;
  • Cartofii dulci-au multa vitamina C, vitamina B1 sau potasiu, previi migrenele usor cu ei si obtii cele mai gustoase preparate atunci cand nu prea ai timp de gatit;
  • Pepene sau morcov-ai nevoie de multe lichidem cand te doare capul, morcovii, castravetii sau pepenele sunt perfecte pentru aceste situatii. O deshidratare severa poate duce de cele mai multe ori la migrene;
  • Iaurt-contine riboflavina care alunga migrenele si te ajuta sa scapi de ele cel putin o perioada, cat consumi cu regularitate iaurtul preferat, simplu, fara zahar sau alte adaosuri;
  • Suc de la o lamaie-are vitamina C din belsug, iar daca vrei o bautura care sa te scape rapid de dureri de cap sau migrene poti adauga putina sare in apa unde ai pus sucul de lamaie. Bautura-minune reduce inflamatia si iti reda starea de bine.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?