• Nu se stie exact ce cauzeaza hipertensiunea. Se stie doar ca tot ceea ce mancam poate afecta tensiunea arteriala si trebuie sa avem grija de fiecare data cand facem schimbari in dieta noastra ca sa nu ajungem la hipertensiune.
  • Mai grav este ca nu stim ca o avem, pentru ca nu sunt simptome clare ale hipertensiunii. Doar in forme foarte grave apar si simptome tipice si poate fi diagnosticata.
  • Un regim alimentar echilibrat poate preveni instalarea hipertensiunii mai ales la pacientii care au deja probleme cu sistemul circulator.

Hipertensiunea este o afectiune foarte periculoasa pentru ca e „tacuta”. Doar cand ajungem sa avem o forma grava a hipertensiunii vedem si primele simptome. Acestea ar putea fi dureri de cap foarte mari, sangerari nazale, oboseala cronica, confuzie, probleme cu vederea, dureri in piept, dificultati in respiratia normala, ritm cardiac neregulat, sange in urina, senzatie de batai puternice in piept, gat, la nivelul urechilor. Netratata la timp, hipertensiunea poate duce foarte usor la infarct miocardic sau accident vascular cerebral.

Factorii de risc care pot duce la hipertensiune sunt adesea greutatea corporala prea mare, consumul de sare in exces, lipsa de fructe si legume din alimentatie, lipsa exercitiilor fizice, consumul de cafea si alcool in exces, fumatul, depasirea varstei de 65 de ani. Si istoricul familial medical, prezenta unor rude care au suferit de hipertensiune ar putea fi un semn clar ca si tu poti suferi din cauza ei.

Alte cauze ale hipertensiunii pot fi: bolile de rinichi, diabetul, infectii la rinichi, apneea, probleme hormponale, in special cele legate de glanda tiroida, lupusul, sclerodermie. Si medicamentele pot duce de multe ori la hipertensiune foarte usor, mai ales contraceptivele, sterozii, remediile pentru tuse si raceala, drogurile recreationale.

Ce ar trebui sa nu mananci deloc pentru a tine sub control tensiunea arteriala?

  • Alimente, ingrediente fara gasime, sare, multe calorii;
  • Fara sare in mancare-inlocuieste-o cu mirodenii, condimente, ierburi aromatice, lamaie, otet, sucuri de fructe;
  • Fara ulei, unt, margarina, dressing la salate cu foarte multa grasime.
  • Fara carne grasa, de porc, de vita matura;
  • Fara supe instant;
  • Fara fast-food;
  • Fara deserturi grase, cu creme, frisca grasa.

Ce ai putea manca daca suferi de hipertensiune?

  • Lapte degresat, iaurt slab, iaurt grecesc, orice fel de ingrediente, alimente bogate in calciu;
  • Carne slaba, de pui, curcan, peste-se va elimina pielea inainte de gatire;
  • Cereale fara sare gata de preparat cu lapte fara grasime;
  • Cereale gatite, nu instant;
  • Branza fara grasime multa, fara sare multa adaugata;
  • Fructe si legume proaspete, inghetate, conservate, fara sare adaugata;
  • Legume, fructe colorate, verzi, portocalii, rosii, cu potasiu mult, minerale care pot scadea tensiunea arteriala;
  • Orez, paste, cartofi, paine;
  • Seminte fara sare de dovleac, floarea-soarelui, nuci fara sare de tot felul;
  • Opteaza pentru o dieta variata si bogata in ingrediente si alimente de calitate, fara sare si grasime in excces.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?