Sa iei in greutate e usor. Sa slabesti… e aproape imposibil daca nu ai o dieta adecvata. Produsele rafinate, cele care contin grasimi si carbohidrati, pot fi cei mai mari inamici ai curelor de slabire. Procesul de „slabire” implica o multime de procese care ar trebui sa se desfasoare fara probleme in organismul nostru. Arderea grasimilor si a caloriilor sunt cele mai importante. Fara ele niciun regim alimentar pentru slabit nu va functiona.

Dincolo de ce promit suplimente alimentare „minune”, care determina pierderea in greutate in doar cateva saptamani, procesul de slabire tine de fiecare organism in parte, de dieta si de stilul de viata, tine si de ceea ce am facut in trecut in privinta alimentatiei. Cu alte cuvinte, daca avem un corp care e invatat sa „arda” calorii si grasimi, daca am avut un stil de viata echilibrat, fara excese, daca am facut exercitii fizice in trecut vom avea sanse mari sa slabim ceva mai usor.

Desi tii cure de slabit si incerci sa ai grija la tot ce faci in privinta alimentatiei vei constata ca numarul de kilograme in plus ramane relativ constant? De ce? Pentru ca nu esti atent in permanenta la ce mananci in fiecare zi.

Sunt multe alimente si ingrediente care pot sabota curele de slabire si iti pot ingreuna incercarea de a reveni la o greutate normala. Cateva dintre cele mai importante, de care ar trebui sa te feresti, le gasesti mai jos.

  1. Cartofi prajiti si chipsuri de cartofi. Au multe calorii, nu te poti abtine sa mananci foarte multi. Cu cat mananci mai multi, cu atat vei lua in greutate si orice fel de dieta nu va avea rezultatele dorite. Daca nu vrei sa renunti la cartofi in aceste forme ii poti face la cuptor, ii poti fierbe, poti renunta la prajit, mai ales ca uleiul e un inamic cunoscut al dietelor pentru slabit;
  2. Bauturile foarte dulci. Contin foarte multe calorii, iti saboteaza orice incercare de slabire, creierul nu le percepe ca pe un aliment solid. Multe astfel de bauturi te determina sa mananci mai mult, zaharul in exces iti poate face foarte rau si poate determina aparitia diabetului. In locul lor poti incerca sucurile de fructe naturale, facute acasa, care te ajuta sa slabesti in mod real;
  3. Paine alba. Este mult prea rafinata, are mult zahar, are index glicemic urias fata de alte tipuri de paine, nivelul de zahar din sange poate fluctua foarte mult cand o consumi. Se aduna iarasi prea multe calorii si slabitul devine imposibil. Alege in locul painii albe paine din faina integrala, paine neagra, paine graham sau orice alt sortiment de paine mult mai sanatos si fara multe calorii;
  4. Produse de patiserie, de cofetarie si inghetata. Zahar, faina rafinata, grasimi trans artificiale, coloranti si conservanti. Nu te saturi cand le mananci si vei vrea sa mai consumi inca o portie din fiecare. Plus ca au multe calorii care se ard imediat si vei avea nevoie iar de ele. Si inghetata e periculoasa pentru ca e plina de zahar si aditivi, de grasimi de tot felul. In locul lor poti manca iaurt simplu, produse facute in casa dietetice, cu ovaz, cu alte ingrediente integrale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *